BEBEKLE TATİL NOTLARI

7/26/2015 12:17:00 ÖÖ

Bir önceki yazımda bahsettiğim gibi bayramda Bozcaada ya kaçtık. 3 güncük mini bir tatil. Bebekle ilk tatil. Düşünseniz 20 aylık bi bebek ve biz rezervasyonumuz bile yokken gittik. Çok yoğun olduğundan bir beşiği bile olmayan minik, temiz bir butik otelde kaldık. Çınar bizimle uyudu. Onun canına minnet. Eve dönüşte ilk gün yine istedi, ikinci gün yatağına geri döndü.

Bu yazım '' bebekle tatil '' konulu olacak. Çünkü belki hala içinizde cesaret edemeyen, yanıma ne alsam soruları kafasında yer eden annelerim vardır diye düşünüyorum.

Hadi başlayalım!

Beslenme : Oğlum Çınar 20 aylık. Bu nedenle artık anne sütü çok az, genel olarak bizler kadar besleniyor. Hemen hemen her şeyi yiyebilen ama çok seçen bir bebek. Sabah kahvaltısında klasik omleti dışında pek yemez. 3 günlük tatilde poğaça, salatalık, domates yedi. Öğle yemeğimizde ne çorbası bulursak onu içtik. Tavuk suyu, mercimek bir günde yoğurt çorbası.  Akşam ise ev yemekleri yapan yerlere gittik. Çınar et sever bi bebek. Bu nedenle tavuk sote ve sulu köfte yanında pilav yada bulgur ile ayran tükettik. Hiç açlık sıkıntısı yaşamadık. Ki benim oğlum yemek seçen yemek sevmeyen bir bebek. Bu nedenle hiç kafanıza yemeği takmayın. Deniz, kum acıktırıyor ;)

Deniz: Mayomuzu UV filtreli seçtim. Kendinden simitli olanlardan. Suda batmayan, bütün mayo. Denizde deneme şansım olmadı ne yazık ki Çınar denizden korktu. Bu nedenle mayo hakkında pek yorum yapamam. Biz genelde belindeki süngerleri çıkarıp, sahilde oturduk :) Güneş kremimiz Mustela. Ama bu defa Garnier bebek serisini götürdüm yanıma. Sonuçtan gayet mutluyum. Mustela kullanan biri olarak bütçem yetersiz derseniz Garnier beğendim. Eğer imkanınız varsa yanınıza çadır almanızı öneririm. Minik çadırlardan. Bizde yoktu. Ama kumsalda o kadar çok gördüm ki. Biz öğle uykumuz için otele hep dönmek zorunda kaldık. Eğer çadırımız olsa içinde misler gibi uyurdu. Birde nacizane sapka yerine bandana kullanın. Hafif, terletmiyor olusu bebekleri mutlu ediyor bence.

Konaklama/yolculuk:  Arabanızla gidecekseniz mutlaka oto koltuğu diyorum. Lütfen bunu ertelemeyin, oto koltukları çok terlettiğinden biz pamuklu kılıf kullanıyoruz. Markası moms cotton. Tamamen terlemeyi bitirmese de yarıya indiriyor. Birde zaten bebekli yolculuğu gece yapmak mantıklı. Hem sıcak olmuyor hemde bebek uyuyor. Sabaha karşı uyandığında oyalamak için eline '' water Magic '' boyama kitapları verdim. Yanımızda 2 paket çubuk kraker bize eşlik etti. Birde yolculuk ve tatilde sineklerden koruma için Bella B. sinek koruyucu spreyini tavsiye ederim.

Benim tatil notlarım bu kadar. Aklıma geldikçe ekleme yapacağım ama sizlerin mutlaka şunu da unutmasınlar çok işe yaradı dediğiniz şeyler varsa lütfen yorum yazın!

Şimdiden harika bir tatil diliyorum :)